FÖRSTASIDAN ARKIV OM ALTERNATIVJOURNALEN MOTGIFT BIBLIOTEK BLOGGAR ANNONSERING ANSLAGSTAVLA LÄNKAR
Nyheter Kontakta oss Webshop Utbildning

WEB-kurser mm

Böcker

Egna och andras böcker

Mottagning

Naturmedcinsk  mottagning i  Trädet utanför Falköping.

RSS

Om alternativjournalen
Redaktörer:
Ulf Brånell



Webbplatsen är utvecklad av SpaceLoops

Det gamla vanliga förtalet

UNT publicerar i dag  den urgamla "nyheten" att människor som äter multivitaminer visar sig vara sjukare än andra.  Vi gjorde en analys av denna argumentation redan 2003.  Vi skrev då bl a


" Det är då helt ORIMLIGT att då studera vad folk själva i efterhand uppger vad de på eget initiativ har tagit för kosttillskott, för att se om de är sjuka eller ej. Många gånger är ju just tilltagande symtom anledningen till att man spontant börjar intressera sig för att ta näringstillskott.

Denna typ av ”studier” skulle omgående farligförklara vartenda läkemedel på apoteket - eftersom det visar sig att de som intar dessa är sjukare än andra. När t ex Benjamin Caballero påstår att ”- Folk som tar vitaminer har ofta mer sjukdomar än de som inte gör det ” bortser han från elementära vetenskapliga regler, för att själv kunna använda medvetet vilseledande argument. Sådan - låtsad eller verklig - okunskap är direkt diskvalificerande för en forskarstuderande inom vilken annan bransch som helst. Inom medicinen blir man uppenbarligen istället forskningschef."

Alltid lurar UNT väl någon, och kopplingarna mellan Uppsala, KI och VoF är ju välkända.

Nån slags anständighet i kroppen tycks  ändå finnas, för man medger att "det behövs mer forskning för att säkert kunna fastställa om det upptäckta sambandet mellan multi­vitaminer och ökad risk för bröstcancer är ett orsakssamband, ".  Men så långt läser / eller förstår?/ den vanliga läsekretsen inte, och det är det UNT med sina källor spekulerar i.  Det behövs väl mer forskningsanslag kan man tro, och skrämsel är lika användbart som vanligt.  Det gäller ju att passa på mellan klimat- o ch flunsa-larmen.

9 april 2010

Skriv kommentar

Klokt skrivet. Det är nog så att om man besöker närmaste Akut-mottagning, kommer man att hitta väldigt många människor som är akut sjuka av något slag. Vi bör alltså kräva att man stänger alla aktumottagningar!

Mvh

Bosse Zackrisson

Postat av Bosse den 15 april 2010

Vem betalade denna studie, det skulle vara intressant att veta. Varför görs ingen studie på de "läkemedel" som vitrockarna skriver ut, hur många dödsoffer orsakar inte dessa?

På våra sjuhus dör varje år ca 3000 personer på grund av feldiagnoser, felbehandlingar och felmedicineringar, om detta talar man inte!

Ca 200 000 personer blir varje år mer sjuka när de lämnar sjukvården än när de gick dit, detta får vi inte veta genom de med makten klonade massmedierna och läkarna håller tyst.

Men om en alternativbehandlad patient råkar hosta så ropas på kvacksalverilagar....

Postat av Kalle Hellberg den 9 april 2010

Ömsom blir man förb-d eller också ledsen över sakernas tillstånd i läkemedelsbolagens värld. Säger så efter att ha läst UNT:s senaste förtal av vitaminer. Vitaminer stödjer och häjlper kroppen. Skall det vara så svårt?!

Krafterna ifråga försöker indirekt styra PR-flödet via bulvaner och ligger bakom detta. Lumpna försök till svartmålning är vad det är BARA för att gynna egenintressena.

Postat av L Andersson den 9 april 2010